A digitális munkarendben is sikerrel zárult az V. Digitális Témahét
A korábbi évekhez hasonlóan idén is nagy érdeklődés mellett zajlott Digitális Témahét ünnepélyes díjátadójára a koronavírus okozta járványhelyzet miatt 2020. július 1-én rendhagyó módon egy online esemény keretében került sor. A Digitális Jólét Program (DJP) keretében futó Digitális Témahétre beérkezett intézményi és pedagóguspályázatok a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) meghirdetett 3 kategóriája mellett további 10 különdíj kategóriában kerültek elbírásra, amelyeknek keretében számos, a pedagógiai gyakorlatban alkalmazható digitális eszközt, programlehetőséget, illetve továbbképzést nyerhettek el a győztes pályázók. A díjátadót követően a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ által legjobbnak értékelt projekteket egy online Teachmeet-en mutatták be a nyertes pedagógusok.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által a tanév rendjében is meghirdetett – a 2015/2016. tanév óta minden évben megrendezett – Digitális Témahét keretében idén a legtöbben projektjeiket az új koronavírus-járvány (COVID-19) következtében kialakult veszélyhelyzethez igazodva, a március 16-tól életbe lépett digitális munkarendben, online tanulási környezethez adaptálva valósították meg. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) szervezésében és az Informatikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) közreműködésével lezajlott Digitális Témahét projektjeiben 2020. tavaszán 723 iskola vett részt.
A járványügyi helyzetből adódó nehézségek enyhítése érdekében, a tanév rendjében eredetileg meghatározott beadási határidőt meghosszabbítva, folyamatos szakmai támogatás mentén készülhettek a Digitális Témahét 2020 programjára a résztvevő pedagógusok. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ, valamint a Digitális Témahét honlapján megjelent cikkek, kiadványok, illetve webináriumok célja a távtanítás sikeres megvalósításának támogatása volt. A Témahétre való szakmai felkészítés keretében a Digitális Témahét Tudásbázisa a 12 Digitális Témahét mintacsomag frissített, online tanulási környezethez adaptált verzióján túl, a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia Digitális Káprázatok c. tananyagának 4 témakörében készült új projektötleteivel bővült.
A Digitális Témahét immár ötödik éve a digitális kompetencia fejlesztésének legfontosabb eseménye Magyarországon, a pedagógiai innováció, valamint lelkes diákok és tanáraik munkája értékes és emlékezetes eredményekhez, pedagógiai projektekhez vezetnek. Az idei Digitális Témahét pályázatára beérkezett, digitális eszközökkel támogatott 27 intézményi, illetve 21 megvalósított pedagógiai projekt, valamint 5 projektötlet mindegyike a digitális munkarend keretében megvalósuló projektpedagógia kiemelt jó gyakorlatainak tekinthetők.
A díjazott pedagógusokról és intézményekről bővebben itt olvashat.
A Digitális Témahét 2018 az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, a Széchenyi 2020 Program támogatásával, valamint az Emberi Erőforrások Minisztérium támogatásával valósult meg.
Az online díjátadó és az azt követő Teachmeet felvétele elérhető a Digitális Témahét Youtube-csatornáján. További részletek a digitalistemahet.hu oldalon.